Kis kukta a konyhában

Kalandjaim a konyhában

Kalandjaim a konyhában

1. recept Rákóczi túrós

2015. február 16. - LePetitChefAdam

n76mpz.jpg
Szombaton, a már többször elkészített, rákóczi túróst sütöttem egy, a sütési képességeimet megcáfoló (szakács) barátomnak, bizonyítás képp.

A recept:

A tészta:

- 30dkg liszt
-15dkg vaj vagy margarin
- 8dkg cukor
- 2 tojás sárgája
- 1 kanál tejföl
- késhegynyi só
- késhegynyi szódabikarbóna

A töltelék:

- 50dkg túró
- 2 tojás sárgája
- 18dkg cukor
- 1 dl tejföl
- 1 kanál búzadara (3 dkg)
- 1 citrom reszelt héja
- késhegynyi só

A tetejére a megmaradt tojásfehérjékből 15dkg (por)cukorral kemény habot verünk.

Elkészítés:
Én a száraz alapanyagokat egy tálba tettem először, majd a maradék alapanyagot is hozzákevertem. A margarint mikróban 20mp alatt kissé megolvasztottam. Az összegyúrásnál látszott, hogy a tészta még igényel tejfölt, illetve a kisméretű tojások miatt, tettem bele még egy tojássárgáját. Szkeptikus szakács barátom felkínálta segítségét, ezért megengedtem neki, hogy különválassza a tojásokat, természetesen, nagy örömömre, egyet elrontott!

Szépen összeállt a tészta, de azért egy kicsit félretettem pihenni, amíg a töltelék részt elkészítettem. A tölteléknél a hozzávalókat egyszerűen összekevertem. Én a túróválasztásnál ennél a süteménynél a szárazabbat veszem. A krém összedolgozása után, fogtam a pihentetett tésztát, és megközelítőleg 1 cm vastagra kinyújtottam. Ami még fontos nekem, 21x32cm tepsim van, ami nem is kicsi nem is nagy ennek a tésztának, tehát a kinyújtásnál erre is figyeltem, hogy ne nyújtsam nagyobbra(így sem lesz túl vastag a tészta, de túl vékony sem).

A kinyújtott tésztát beleraktam a tepsibe, úgy hogy kitöltse a tepsi aljának minden csücskét, aztán jól megszórtam búzadarával, hogy a sülés közben a túróból származó nedveket amennyire lehetséges, felszívja. Ezután ráraktam a tölteléket, és egy kanállal elegyengettem. Beraktam a 180°-ra előmelegített sütőbe 20percre, addig hogy a túró éppenhogy elkezdjen barnulni a tetején.

Miközben a tészta sült a töltelékkel, túlbuzgó segítő szellemű szakács barátom felajánlotta hogy felveri a tojásfehérjéket a cukorral. Megjegyzés: a porcukor jobb, de nem kérdőjeleztem meg a receptet, ami csak annyit ír: cukor. 20 perc után kivettem a tésztát a sütőből, rákentem a tojáshabot, és egy villával mintáztam meg, ha a hab a hirtelen megletől nem esett volna össze egy kicsit, ezért a szkeptikus szakács barátom fogott egy kanalat, és mielőtt kettőt szólhattam volna, avval készített bele mintát. Jellemző!

Visszaraktam az immár tojáshabbal rendelkező süteményt a sütőbe addig amíg a tojáshab szép enyhe barnás színt kapott. Hagytam hűlni, utána pedig langyos vízbe mártott késsel felszeleteltem.

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandjaimakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr607179937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2015.02.25. 18:08:29

Én már kaptam ilyent a bloggazdától. Isteni volt!!
süti beállítások módosítása