Kis kukta a konyhában

Kalandjaim a konyhában

Kalandjaim a konyhában

2. recept Málnatükrös túrókockák

2015. február 16. - LePetitChefAdam

malnas_turos.jpg
Vasárnap a Meglepetés magazin Konyha&Rejtvény 2015/1. számából néztem ki egy receptet. Málnás túrószívek névvel van megjelentetve.

A recept:
Hozzávalók:
- 50dkg túró
- 15dkg cukor
- 4dkg puha vaj
- 1 kiskanál vaníliaaroma
- 2 jó evőkanál tejföl
- 1 citrom reszelt héja

A málnatükörhöz:
- 40dkg mirelit málna
- 15dkg cukor
- 5dl főtt zöld tea
- 3 csomag piros tortazselépor
- tejszínhab a tálaláshoz
- étcsokoládé a díszítéshez

Elkészítés:
Fogtam két tálat, és különválasztottam a 3 szem tojást. A sárgájukat a cukorral, vajjal, vaníliaaromával fehéredésig kevertem, azután hozzáadtam a tejfölt és belereszeltem a citromhéjat. A túrót egy villával áttörtem, és hozzáadtam az előbbiekhez. A tojások fehérjét kemény habbá vertem, és azt is hozzáadtam a tojássárgás-túróhoz. Ezt aztán belehelyeztem a tepsibe (sütöpapírt ír a recept de lévén, hogy teflonos, nem tettem bele). A sütőt előmelegítettem 180°-ra és olyan 15-20perc alatt szépen megsült. Kivettem, és a nyitott ablak mellé tettem, hogy gyorsabban hűljön.

Feltettem a(z) 5-6dl vizet forrni, beletettem a málnás (éppen ilyen volt) zöld teafiltert, a málnákat és a cukrot. Majd ezeket újból felforraltam. Egy villával összetörtem a málnákat, jó alaposan, majd az egészet megszűrtem. A leszűrt részt újból felforraltam, és beletettem a 3 csomag zselatinport. Ezt a gázon hagytam, hogy ne hűljön ki olyan gyorsan, hátha a tészta még nem hűlt meg eléggé. Ahogy a tészta meghűlt, már a zselé is kezdett, ezért a zselét gyorsan ráöntöttem a tésztára és visszatettem az ablak mellé. Egy fél óra sem kellett, és már szelhető volt. Habot, és étcsokoládé díszt, még nem készítettem hozzá, de nem feltétlenül szükséges.

Megjegyzés: Ehhez a mennyiséghez nagy(!) a 21x32cm tepsi, így nem lett igazán szép, látványos rajta a málnatükör.

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandjaimakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr767180277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása