Kis kukta a konyhában

Kalandjaim a konyhában

Kalandjaim a konyhában

Filets de Poisson Pochés au vin Blanc

Halfilé fehér borban

2015. február 25. - LePetitChefAdam

fish_fillets_wine3.jpg

Először is felvágtam az újhagymát jó apróra, annyit hogy bő kétkanálnyi legyen belőle. Julia mogyoróhagymát ír hozzá vagy (felteszem, ha nincs) újhagymát. Hát, balszerencsémre nem volt mogyoróhagyma. Szóval, felapróztam a hagymát, és egy evőkanálnyit szórtam a serpenyő aljára (majd elfelejtettem, ebben a receptben Julia egy olyan jénaihoz hasonló edényt ír, ami bírja a nyílt lángot, és a sütőt is) aztán megsóztam, megborsoztam a halfiléket, és beleraktam a serpenyőbe a hagymára. Csak annyit tettem bele, hogy kényelmesen egymás mellett elférjenek.

A maradék aprózott hagymát rászórtam a filékre, és megpöttyöztem apró darabokra vágott vajjal (nem margarinnal! Nagyjából 20g vaj). Fogtam a mérőtálam, és kimértem 1.5 cups (megközelítőleg 0,35L a google szerint) víz, ill. száraz fehér bor együttesét. Ezzel aztán meglocsoltam a filéket, annyira hogy éppen elfedje. Majd ráraktam lassú lángra, amíg a folyadék gyöngyözni kezdett.

Amint elkezdett gyöngyözni, fogtam és áttöltöttem egy tepsibe, az előmelegített 175-os sütőbe helyeztem, zsírpapírral a tetején, úgy 8percre. Julia külön felhívja a figyelmet, hogy nem szabad túlsütni a halat! Akkor lesz jó, ha egy villával könnyedén vághatóvá válik. Végezetül a lét leöntöttem a halról.

Mellé pároltam zöldséget kis vajon, sóval, petrezselyemmel.

Megjegyzés: Most eszem életemben először halat így elkészítve. Egész érdekes, de finom volt, már amennyire megtudom határozni úgy mint hozzá nem értő.

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandjaimakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr57219301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása