Kis kukta a konyhában

Kalandjaim a konyhában

Kalandjaim a konyhában

1. recept Potage Parmentier

Burgonya leves (póré)hagymával

2015. február 24. - LePetitChefAdam

burgonyaleves.jpg

Íme, a második kipróbált recept JC receptkönyvéből. ( Az első a Ratatouille volt, de elfelejtettem képet készíteni, úgyhogy azt majd elkészítem megint)

Ez a legelső recept a könyvben, és nagyvalószínűséggel a legegyszerűbb is. Fogtam 6 közepes burgonyát, megpucoltam (vagy a „hámoztam” kifejezést kellene használnom?) és beleraktam egy tál vízbe ( ha jól tudom, ezt azért kell, hogy ne barnuljon meg a levegőn). Majd fogtam 4 vöröshagymát (igen, a recept póréhagymát ír, de az éppen nem volt otthon, én meg túl éhes [és túl nincstelen] voltam, hogy boltba menjek) a vizet már feltettem forrni, beletettem a nagyobbacska darabokra vágott hagymát, és a megmosott szintén nagyobb darabokra vágott burgonyát a (sózott) vízbe, majd visszább vettem a lángot, hogy 45-50 percig lassú tűzön följön.

Míg a leves főtt, rengeteg idő maradt az addig összekoszolt edények, eszközök elmosogatására. JC azt írja, hogy amint puhára főttek a burgonyák, egy villával apróra nyomhatjuk őket, meg a hagymákat is, vagy, fogj egy botmixert vagy esetemben egy turmixgépet, és használd azt! Ó, de mielőtt összeturmixoltam volna, egy kevés vajat tettem bele, és elkevertem.

Tálalásnál lehet aprított petrezselymet rátenni vagy metélőhagymát. Én, e kettő hiányában, pirítottam hozzá kockákra vágott kenyeret.

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandjaimakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr897212541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2015.02.25. 18:10:26

Ez tényleg egyszerű és olcsó, de elképzelni sem tudom, milyen az íze.
süti beállítások módosítása